BAKERY PLUS 2025, Ankara’da kapılarını açıyor

Unlu mamuller, pastacılık, dondurma ve çikolata sektörünün bölgedeki en kapsamlı buluşmalarından biri olan BAKERY PLUS – 6. Ekmek, Pasta Makineleri, Dondurma, Çikolata ve Teknolojileri Fuarı, 16–19 Ekim 2025 tarihleri arasında Ankara ATO Congresium Kongre ve Sergi Merkezi’nde altıncı kez düzenlenecek. Messe Stuttgart Ares Fuarcılık organizasyonuyla gerçekleşecek fuar, sektörün üreticilerini, yatırımcılarını ve karar vericilerini aynı çatı altında buluşturacak.
2023 yılında 38 farklı ülkeden binlerce profesyonel ziyaretçiyi ağırlayarak büyük bir başarı elde eden BAKERY PLUS, bu yıl 50’den fazla ülkeden 25 bini aşkın sektör profesyonelini Ankara’da bir araya getirmeyi hedefliyor. Balkanlar, Türki Cumhuriyetler, Orta Doğu ve Kuzey Afrika’dan yoğun ilgi gören fuar, yalnızca Türkiye için değil, bölgesel ticaret için de güçlü bir iş platformu konumuna ulaştı.
Rusya, Almanya, Makedonya, Gambiya, Türkmenistan, Azerbaycan, Belçika, Endonezya, İran ve Sırbistan’ın da aralarında bulunduğu 38 ülkeden ziyaretçilerin katıldığı önceki edisyonun ardından, BAKERY PLUS 2025’in sektöre yeni iş birlikleri ve yatırım fırsatları sunarak çıtayı daha da yükseltmesi bekleniyor.
FUARDA YÜZDE 100 DOLULUK ORANINA ULAŞMAYI BAŞARDIK
Messe Stuttgart Ares Fuarcılık Genel Müdürü Ufuk Altıntop “Dünya nüfusunun 2050 yılına kadar 10 milyara ulaşacağı öngörülüyor. Bu tespitten yola çıkan sektör raporları, gıdaya olan talebin önümüzdeki dönemde ciddi şekilde artacağını vurguluyor. Fuarımızın odaklandığı sektörler açısından bakarsak, bu durum özellikle fırıncılık başta olmak üzere, pastacılık, şekerleme ve benzeri alanlarda kullanılan malzemeler için hem arzın hem de ticaret hacminin büyüyeceği anlamına geliyor. Pazardaki şirketlerin bu artan talepten en iyi şekilde faydalanabilmesi için doğru ve zamanında planlama yapması kaçınılmaz hale geliyor. Bu noktada fuarlar, arz ve talebi buluşturan en önemli ticaret platformları olarak önemini sadece korumakla kalmıyor, her geçen yıl daha da artırıyor. Katılımcılarımızın ve ziyaretçilerimizin değerlendirmelerine baktığımızda, fuarımızın sektör içindeki rolünün önümüzdeki yıllarda daha da güçleneceği yönünde güçlü bir görüş birliği olduğunu gözlemliyoruz. Bu da bize doğru bir iş yaptığımızı gösteriyor ve motivasyonumuzu artırıyor. Fuardan tam 4 ay önce satışlarda yüzde 100 doluluk oranına ulaşmayı başardık. 25 bini aşkın sektör profesyonelini başkentte buluşturmak için son hazırlıklarımızı sürdürüyoruz. BAKERY PLUS, sadece Türkiye değil; Balkanlar, Türki Cumhuriyetler, Orta Doğu ve Kuzey Afrika gibi geniş bir coğrafyada sektörün yakından takip ettiği, iş bağlantılarının kurulduğu stratejik bir platform haline geldi” ifadelerini kullandı.