Fransa, ulaşımda yeşil hidrojen hedefini AB’nin üzerine taşımayı planlıyor

AB’nin RED III direktifi, ulaşım sektöründe 2030 yılına kadar sera gazı yoğunluğunun yüzde 14,5 oranında azaltılmasını veya nihai enerji tüketiminde yenilenebilir enerjinin payının en az yüzde 29’a çıkarılmasını öngörüyor. Ayrıca, ulaşım sektöründe kullanılan yenilenebilir enerjinin yüzde 5,5’inin gelişmiş biyoyakıtlar ve biyolojik olmayan kökenli yenilenebilir yakıtlardan (RFNBO) oluşması hedefleniyor; bu oran içinde RFNBO’ların payı en az yüzde 1 olarak belirlenmiş durumda.

Fransa, Avrupa Birliği’nin güncellenmiş Yenilenebilir Enerji Direktifi (RED III) kapsamında ulaşım sektöründe yeşil hidrojen kullanımını artırma hedefini, AB ortalamasının üzerine çıkararak 2030 yılına kadar ulaşım yakıtlarının yüzde 1,5’inin yeşil hidrojen ve türevlerinden oluşmasını önerdi.  Fransa’nın önerdiği hedef, AB’nin belirlediği yüzde 1’lik zorunlu oranın üzerinde yer alıyor. Fransız hükümeti, bu hedefe ulaşılmaması durumunda katı cezaların uygulanmasını da planlıyor.

Fransa’nın enerji politikası, nükleer enerjiyi de içeren “karbonsuz” enerji kaynaklarına dayanıyor. Bu yaklaşım, AB’nin yalnızca yenilenebilir enerjilere odaklanan politikalarıyla zaman zaman çatışma yaratıyor. Fransa, nükleer enerjiyle üretilen hidrojenin de RFNBO olarak kabul edilmesini savunuyor.

Kaynak: Temiz Enerji

Başa dön tuşu