Juan Carlos I Amfibi Gemisinin Modernizasyonu Tamamlanıyor

İspanyol Donanması'na ait amfibi hücum gemisi Juan Carlos I, modernizasyon çalışmalarının son aşamasına girdi. Geminin 10 Kasım'da yeniden yüzdürülmesi planlanıyor.

İspanyol Donanması’na ait amfibi hücum gemisi Juan Carlos I (L-61), Navantia’nın Puerto Real’deki tersanesinde yürütülen bakım ve modernizasyon çalışmalarının son aşamasına geldi.

Info Defensa tarafından yapılan habere göre, 17 Temmuz’da geminin kuru havuza alınmasıyla başlayan modernizasyon süreci, 10 Kasım Pazartesi günü yeniden yüzdürülmesi planlanan gemiyle birlikte son aşamasına giriyor.

Kalan çalışmalar, Aralık ayının ilk yarısında planlanan tamamlanma ve sonraki deniz denemelerine kadar devam edecek. Proje, ortalama 300 işçi ve 35’ten fazla uzman şirketin katılımıyla, ölçeği ve teknik karmaşıklığıyla, geminin 2010 yılında Donanmaya teslim edilmesinden bu yana en önemli projelerden biri olarak öne çıkıyor.

Modernizasyonun ana görevleri arasında, geminin performansını optimize edecek ve uzun yıllar boyunca çalışabilirliğini garanti altına alacak tahrik sisteminin değiştirilmesi yer alıyor. Çalışmalar, mevcut podların ve 48 ekipmanın sökülmesini ve yeni nesil tahrik sistemiyle ilgili 50 yeni ekipmanın takılmasını içeriyor.

Proje kapsamında, yeni sistemin tam entegrasyonunu sağlamak için 35.000 metreden fazla güç ve kontrol kablosunun döşenip bağlanması ve 31.000 metrelik mevcut ve yeniden kullanılabilir kablonun yeniden bağlanması gerekiyor.

İspanyol Donanması, 4 yıl önce 2 adet Siemens tahrik podunu ABB’nin Azipod MO1800 model iki eşdeğer tahrik poduyla değiştirmeye karar vermişti. Navantia ile 2023 başlarında imzalanan sözleşmenin bütçesi 30 milyon euro olarak belirlenmiştir.

Bu değişim, geminin 2010 yılında hizmete girmesinden bu yana mevcut sistemde tekrarlanan arızalar ve bozulmalar nedeniyle gerçekleşmiştir. Temel amaç, tahrik sisteminde oluşan titreşimlerin yarattığı sorunları çözmek ve gemiyi ikinci yarı ömrünü garantili bir şekilde karşılayabilecek yeni, daha gelişmiş bir sistemle donatmaktır.

Ayrıca, üst yapı ve gövdenin yüzey işlemleri; enine iticilerin, dengeleyicilerin, çapa ve zincirlerin revizyonu; gövde anotlarının, basınçlı akım katodik koruma sistemlerinin (ICCP) ve antifouling sisteminin (MGPS) yenilenmesi; 200’den fazla dip vanasının değiştirilmesi ve revizyonu gibi kapsamlı bir kuru havuzlama programı da sürdürülmektedir.

İlgili Haberler: AKSON C-Bant İHA Veri Bağı: Yerli İletişim Çözümü · Roketsan MAM-T Mini Akıllı Mühimmatın Özellikleri

Başa dön tuşu