Koton, Yurt İçi ve Yurt Dışında Büyüme ve Karlılık Sağladı

Koton, 2025'in ilk dokuz ayında zorlu koşullara rağmen yurt içi ve yurt dışı satışlarında büyüme kaydetti ve güçlü karlılık oranlarını korudu.

Koton, 2025 yılının ilk dokuz ayında zorlu makroekonomik koşullara ve daralan tüketici talebine rağmen, sektördeki genel daralma eğilimine karşı %5 oranında reel büyüme gerçekleştirdi. Bu performans, Koton’un güçlü marka algısını pekiştirdi.

Yurt dışı operasyonlarda yapılan stratejik iyileştirmeler sayesinde, Koton’un yurt dışı satışları 2025’in üçüncü çeyreğinde yıllık %20, yılın ilk dokuz ayında ise %9 oranında büyüdü. Bu büyüme, Türk Lirası cinsinden değerlendirildiğinde sınırlı da olsa reel büyüme sağladı.

Jeopolitik risklerin sürdüğü küresel ortamda, yurt dışı mağazacılık satışlarındaki %9’luk reel artış, Koton’un yurt dışı satışlarının yeniden büyüme rotasına girmesine yardımcı oldu.

Üçüncü çeyrekte yoğun indirim kampanyalarına rağmen, etkin stok yönetimi ve enflasyonun altında gerçekleşen maliyet artışları sayesinde yurt içi brüt kâr marjı %64 seviyesinde gerçekleşti. Yılın ilk dokuz ayında, konsolide brüt kâr marjı %55, FAVÖK (Faiz, Amortisman ve Vergi Öncesi Kâr) marjı ise %25 gibi güçlü seviyelerde korundu.

İlgili Haberler: Türkiye, Avrupa’da Konut Satışında Zirvede Yer Alıyor · Polisan Holding, 2025 Üçüncü Çeyrek Finansal Sonuçlarını

Başa dön tuşu