Mısırlı Taşçı: Tekstil Sektöründe Rekabet Gücü Kaybı
Mısırlı Underwear and Socks, tekstil sektöründe ucuz ürün gruplarında rekabet gücünü kaybettiklerini belirtti. Yeni yatırımlar ve ihracat oranları hakkında bilgi verildi.
YENER KARADENİZ/İSTANBUL
Mısırlı Underwear and Socks, mağazalaşma atağı başlattı. 2022 yılında Aytuğ Dijital A.Ş bünyesine katılan markanın Nişantaşı’nda açılan ilk mağazasında Yönetim Kurulu Üyesi Murat Eren Taşçı, markanın geçmiş dönem performansı ve gelecek dönem hedefleri hakkında açıklamalarda bulundu.
Taşçı, Mısır’da yeni bir üretim tesisi açmak için hazırlık yaptıklarını belirtti. “4 üretim tesisimiz var. Yeni dönemde Mısır’da 10 milyon dolar yatırım değeri ile bir fabrika kurduk. 2-3 ay içinde faaliyete geçecek. Orada 600 kişilik bir istihdam yaratacağız.” dedi. Bu yatırımın, Türkiye’deki mevcut kapasiteyi azaltma amacı taşımadığını vurguladı.
Markanın üretiminin yüzde 80’inin ihraç edildiğini, yüzde 20’sinin ise iç pazarda satıldığını ifade eden Taşçı, Türkiye’nin son dönemde bazı ucuz ürün gruplarında rekabetçiliği kaybettiğini belirtti. “Sadece çorapta değil, tüm tekstil sektöründe benzer durum söz konusu. Bu ürün gruplarını Malezya, Pakistan ve Hindistan gibi ülkelere kaptırdık.” şeklinde konuştu.
Taşçı, 2026 sonuna kadar 100 mağaza açmayı hedeflediklerini ve her mağaza için yaklaşık 100 bin dolar yatırım yapılacağını açıkladı.
İlgili Haberler: Intertextile Apparel 2026’da Geleceğin Tekstilleri · Mimaki, 50. Yılını SIGN İstanbul 2025’te Kutladı