Avrupa’nın dev lojistik markası Raben, Türkiye’de büyüme planlarını açıkladı

1931 yılında Hollanda’da kurulan Raben Group, Haziran ayında açıkladığı Türkiye yatırımının ardından ilk basın toplantısını gerçekleştirdi. Toplantıya Raben Group Bölge Direktörü Bartlomiej Lapinski ve Raben Group Türkiye Genel Müdürü Selman Çoban katıldı.

“Avrupa’da yayılmaya devam ediyoruz”

Toplantıda konuşan Bartlomiej Lapinski, şirketin tarihçesine ve büyüme yolculuğuna değindi:
“Şirketin 1931’de Hollanda’da kuruluşunun ardından, 1960’larda genç kuşak uluslararası operasyonlara başladı. Polonya ile ilişkiler kurularak Doğu–Batı arasında nakliye operasyonları yapıldı. Ewald Raben ve kardeşi kamyonları kendileri kullanıyordu. Daha sonra Ewald Raben, aileden ayrılarak kendi şirketini kurma kararı aldı. Polonya’da çok başarılı bir başlangıç yaptı ve Hollanda’da yaratılan değere eş bir değeri burada yakaladı. Grubun yöneticiliğini üstlenerek Avrupa’da büyümeyi sürdürdü.

Bugün 12 bin çalışanımız, 17 ülkede 170’in üzerinde hizmet noktamız var. Yılda 19 milyon tonluk yük elleçliyoruz, 11 bin sefer gerçekleştiriyoruz ve günlük 50 bin palet sevkiyatı yapıyoruz. Geçen yıl 2,2 milyar Euro ciroya ulaştık, önümüzdeki üç yıl içinde bunu 6 milyar Euro’ya çıkarmayı hedefliyoruz.”

“Türkiye’de KOBİ’lere lojistik destek sunacağız”

Basın toplantısında konuşan Selman Çoban, Türkiye operasyonlarının detaylarını aktardı:
Raben, kendi araçları ve depolarıyla çalışıyor, böylece sürecin tümüne hâkim oluyor. Uluslararası taşımacılıkta belirli standartlar kapsamında hizmet veriyoruz. Günlük 650 nakliye operasyonu gerçekleştiriyoruz, ciromuzun yüzde 60’ını parsiyel taşımalar oluşturuyor. Kontrat lojistiğinde de güçlü bir yapımız var. 2 milyon metrekarelik depoda operasyon yürütüyoruz ve Amazon’un tercih ettiği nakliyecilerden biriyiz.

Pastadan pay almaya değil, pastayı büyütmeye geldik. Özellikle KOBİ seviyesindeki ihracatçılarımız, hem Uzakdoğu’dan hem de Avrupa’dan gümrüksüz olarak gelen mallar karşısında baskı altında. Raben olarak yapacağımız çalışmayla, KOBİ’lerin ürünlerini istedikleri noktalara ulaştırmalarını sağlayacağız. Üç yıllık planımız kapsamında Türkiye’de 30 milyon Euro ciroya ulaşmayı hedefliyoruz.”

Dijital platform myRaben.com

Selman Çoban, tüm sevkiyat ve depolama süreçlerini kapsayan dijital platform myRaben.com’un Türkiye operasyonlarında da kullanılacağını vurguladı. Platform, müşterilere uçtan uca lojistik süreçlerinde şeffaf ve entegre bir hizmet sağlayacak.


Başa dön tuşu